משבר קואליציוני • "בושה וחרפה, ביטן שכח את מי הוא מייצג"

    "יו"ר סיעת הליכוד, שכח את מי הוא מייצג ומתנהג כיו"ר סיעת הבית היהודי. לא יתכן שהוא ישב איתי רק אתמול ויסכם איתי בצורה חד משמעית דבר אחד ואז מאחורי גבו של חבר סיעתו, יכנס הנהלת קואליציה ויסכם דבר אחר לחלוטין"
    איתי גדסי No Comments on משבר קואליציוני • "בושה וחרפה, ביטן שכח את מי הוא מייצג"

    משבר קואליציוני מתהווה סביב החלטתו של יו"ר הקואליציה דוד ביטן שלא להעלות את הצעת החוק לביטול חזקת הגיל הרך • קיש: "זו בושה וחרפה ומעילה באמון של חברי סיעתו, אני לא אוותר" • הדרמה המלאה

    צילום: Hadas Parush/Flash90
    "יו"ר סיעת הליכוד, שכח את מי הוא מייצג ומתנהג כיו"ר סיעת הבית היהודי. לא יתכן שהוא ישב איתי רק אתמול ויסכם איתי בצורה חד משמעית דבר אחד ואז מאחורי גבו של חבר סיעתו, יכנס הנהלת קואליציה ויסכם דבר אחר לחלוטין"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משבר קואליציוני מתהווה סביב החלטתו של יו"ר הקואליציה דוד ביטן שלא להעלות את הצעת החוק לביטול חזקת הגיל הרך, שאושרה בוועדת השרים לחקיקה ביום ראשון, לקריאה טרומית בכנסת.

    הצעת החוק אותה הגיש ח"כ יואב קיש והשרה גילה גמליאל יורדת מסדר היום בעקבות מחלוקות קשות בקואליציה ודרישת חברי כנסת שלא לתמוך בחוק. חברי הכנסת הבולטים המתנגדים לביטול החוק הן חברות הכנסת רחל עזריה ושולי מועלם.

    הבוקר (רביעי), כינס יו"ר הקואליציה ביטן ישיבה עם ראשי סיעות הקואליציה במטרה לפתור את המשבר. במהלך הישיבה התפרץ חבר הכנסת יואב קיש ומחה נגד יו"ר הקואליציה ביטן.

    בהודעה שפרסם חה"כ יואב קיש, תקף בחריפות את ביטן: "יו"ר סיעת הליכוד, שכח את מי הוא מייצג ומתנהג כיו"ר סיעת הבית היהודי. לא יתכן שהוא ישב איתי רק אתמול ויסכם איתי בצורה חד משמעית דבר אחד ואז מאחורי גבו של חבר סיעתו, יכנס הנהלת קואליציה ויסכם דבר אחר לחלוטין".

    קיש קבל על כך שלא הוזמן לישיבה ואמר כי "יתרה מכך, לזמן לישיבת הנהלת הקואליציה למי שאיננו שייך ואף מתנגד להצעת החוק שלי, ואפילו לא להודיע לחבר סיעתו, זו בושה וחרפה ומעילה באמון של חברי סיעתו. אני לא אוותר. לא על שתי הצבעות בעד הצעת החוק שלי על גיל אפס בועדת שרים לחקיקה ולא על סיכום חד משמעי והבטחה של יו״ר סיעתי", אמר.

    יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן ניסה להגיע להסכמה ואמר כי "שוחחתי עם הצדדים, נסיתי להגיע להסכמה, לאחר משא ומתן ארוך המתנגדים הסכימו לשלוש שנים והיוזם לשנתיים לכן הצעתי שנתיים וחצי. הרבה מאוד גורמים בתוך ומחוץ לליכוד מתנגדים לביטול חזקת הגיל הרך ואין טעם לערער את הקואליציה שמדובר בקריאה טרומית בלבד. מדובר בנושא מורכב וחשוב לכל הצדדים וחבל שנושא כל כך חשוב נצבע בצבעים של שחור או לבן. לא מדובר בסוגיה פוליטית ואסור בנושא כזה לכופף ידיים. ההחלטה של הנהלת הקואליציה ברורה, מאוזנת, יש להתעלות מעל השיקולים הפוליטיים ואני מצפה שכך יהיה".

    יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי הגיבה ואמרה כי "קבלת עמדתי כי אין לבטל את חזקת הגיל הרך היא ניצחון לעקרון טובת הילד, אני מודה לח"כ דוד ביטן שקיבל את עמדתי, המבוססת על מחקרים רבים שנעשו בעניין וכי הוא שותף להבנה כי טובת הילד חייבת להיות העקרון מנחה".

    ח"כ רחל עזריה אמרה כי "אני שמחה כי הנהלת הקואליציה החליטה לא לקדם את החוק במתכונתו הנוכחית. שינוי בחזקת הגיל הרך לא יכול להיעשות בבריונות ובכיפופי ידיים, אלא רק בהסכמה רחבה. לנגד עינינו טובת הילדים וההורים ולכן הסכמנו להגיע לפשרות בעניין. העובדה שיוזמי החוק לא מוכנים לשום פשרה מעידה שטובת המשפחה והילדים לא נגד עיניהם אלא רק מאבקי כוח, אגו ונקמנות. לא מחוקקים חוקים מתוך כעס ואמוציות, יש לנו אחריות ציבורית לילדי ישראל. אמשיך לפעול למען השגת פשרה בנושא יחד עם סיעות הקואליציה".



    0 תגובות